ALLERGISK

Som ni kanske redan vet så tål inte jag parfym.
Och det började med att det sved och kliade som jag vet inte vad.
Så min fd klasskompis sa att det kanske va p.g.a. lukten i kläderna.
Vi köpte parfymfritt tvättmedel och jag slutade använda parfym och vanligt schampo.
Det hjälpte och sen dess har jag inte använt parfym.
Det är både bra och dåligt, det är bra för att jag sparar pengar och är naturlig (vill vara naturlig).
Men dåligt för att alla andra har det och kanske inte tänker på att det finns allergiker.
Reagerar bara när jag får det på mig men kan också nysa om det luktar för mkt av någon annan.
Det jobbigsate med detta är att jag inte tål hårspray eller vanliga schampon,
reagerar också på många deo, duschtvålar och även mitt special schampo kliar ganska mkt.
Kan ha vissa body mist eftersom att dom inte är lika starka som vanlig parfym.
Har också en egen tvättkorg och det är så tråkigt att kläderna inte luktar nånting.
Tur att jag inte är kille och svettas mkt haha!
Tål heller inte metallen/bygeln i bhar som inte gör saken bättre.
Det är så himla svårt att hitta bhar utan bygel!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback